Radość po olimpijskim sukcesie!
Twierdzenia i hipotezy według delty!
Jedni po sukcesie upijają się alkoholem, ja nauką!
- Są swa zasadnicze powody uprawiania sportu! a) Być lepszym od innych [zdrowa rywalizacja, być efektywnym, oznacza „zwyciężaj siebie!], b) Dla przyzwoitej kondycji
- Techniką, rządzą żelazne prawa mechaniki i biochemii.
- Prędkość nie zależy od rozmiarów!
- Olśnienie – przy rozwiązaniu trudnego problemu.
- Klęska – dzieli.
- Sprzeczności pokonuje się siłą czystego intelektu.
- Trajektoria dopuszczalnych prędkości.
- Bez sensu jest podział S na t, ale wstawienie tam liczb, nadaje tempo ruchowi! [Newton]
- Obszar osiągalności.[typ pierwszy: KĄT y=|x|, typ drugi: NIECIĄGŁOŚĆ KRZYWIZNY, y=x|x|, a trzeci….y=x2|x|]
- O współistnieniu konieczności i przypadku!
- W metodzie poszukiwania korzeni według stycznych Newtona dokładność z każdym następnym krokiem się podwaja.
- O matematyce opowiadaj w sposób niezwykły!
- Matematyka jest dyscypliną hermetyczną, dostępną jedynie dla grona wyznawców, którzy poświęcili jej życie i znają jej tajemniczy język zaklęć.
- Matematyka, każda nauka ścisła!
- Mów uczniom o najnowszych rezultatach w sposób precyzyjny, ale wolny od suchego formalizmu, czy nierozumnego żargonu.
- Matematyka, pełnoprawny składnik kultury ludzkiej.
- Nauczanie matematyki to dziedziczenie, ale nie przez geny, ale komunikację społeczną, czyli tzw. geny kulturowe.
- Nauczanie matematyki po przez szachy jest niesłychanie piękną przygodą.
- Pogoń za rozumem!
- Matematyka w systemie szkolnym jest tylko przemycana, niż precyzyjnie formułowana.
- Przedstawiaj istotę problemu tak, aby każdy kto zechce, pojął o co chodzi!
- „mówiąca nauka”, poprzez „mówiący sport”!
- Uprawianie nauki jest twórczością.
- Dedukcja [proces wnioskowania] to jest coś, co łączy wszystkie działy matematyki. [kryminalistyka, statystyka,…,topologia]
- Ocean różnorodności – działy matematyki.
- Teoria miary – prawdopodobieństwo, z niej wyrosła statystyka.
- Bądź świadomy swoich ograniczeń.
- Pokazuj jak niestandardowo wykreślić prostą, czy nitką mierz objętość!
- Taktyka biegu po rekord!
- Zawsze wybieraj wyjście z kłopotliwej sytuacji.
- Najstarsze szkolnictwo powszechne ma niespełna trzy setki!
- Parodiuj najlepsze pomysły z życia.
- Silne dążenie matematyków do uchwycenia kontaktu ze społecznością.
- Niepraktyczny zapaleniec, ale przywódca!
- Liczby wymierne są pożyteczne. Jest świetny do celów praktycznych, ale nie teoretycznych.
- Prawo wielkich liczb jest magiczne.
- Istnienie dziur jest kłopotliwe.
- Algorytm – metoda rozwiązania nieskończenie wielu przypadków zagadnień matematycznych.
- Zbiory nieprzeliczalne są znacznie większe i bogatsze
Konstrukcja matematyki jest binarna:
intuicyjna lub praktyczna [precyzyjny opis wykonania z zachowaniem najwyższych kryteriów współczesnej ścisłości.
Dyskretna [badanie liczb] lub ciągła [badanie przestrzeni]
Bada narzędzia lub język, itd.
- Sukces to postęp matematyzacji danej gałęzi.
- Zasób dobry, bo sprawdzony.
- Matematyka zajmuje się: liczbami, figurami i nieskończonością, siłą nadrzędną ich kombinacji jest Harmonia. [?]
- Im wyżej wykształcony, ty bardziej schowany w swojej dyscyplinie.
- Każdy większy przeliczalnie zbiór ma lepsze własności.
- Szczelny zbiór – zupełny!
- Tales wprowadził dedukcję – wyprowadzenie wszelkiej wiedzy z prostoty.
- Pitagoreizm – poznanie struktury świata jako sens istnienia.
- Inny typ realności! [Liczby wymierne i niewymierne].
- Teoria wymiaru jest jednym z najpiękniejszych działów topologii {nauka o niezmiennikach homeomorfizmów – precyzyjne i dokładne przekształcenie jednej figury w drugą}.
- W Laser Teamie badam od czterech lat spójność
- Powierzchnia eliptyczna – jest sklejeniem koła i wstęgi Möbiusa, jest zatem powierzchnią jednostronną i nieorientowalną.
- Podobieństwo może być: spiralne!
- NW = pierwiastek z dwóch do potęgi pierwiastek z dwóch? {1,623}
- Stosować matematykę, to co innego, niż ją uprawiać.
- W prawdopodobieństwie istnieje szczególnie wiele paradoksów.
- Kardioida jest wszystkim:
- Obraz inwersyjny paraboli.
- Do badanie równowagi Nasha, potrzebna jest „indukcja wsteczna” [cofanie się w czasie].
- Punkt asymptotycznie stabilny!
- Mój życiorys naukowy [np. wyśmienite studia doktoranckie z Pizy, Padwy, Paryskiej Sorbony, czy Angielskiego Cambridge] pozwala sądzić, że moje wypowiedzi o matematyce są rzetelne.
- Poradzić sobie z urzędami! [moja nowa misja]
- Życzę czytelnikowi, aby powyższej napisane słowa kiedyś mu się przydały!