Poznawaj myśli starożytnych cywilizacji – będziesz dostrzegał zwycięstwa jak Słońce!
Sun Tzu …cd na dzień dziadka.
- Autorytet moralny zmagający się z napływem motywów, musi powoływać armię.
- Rozlokowanie żołnierzy wpływa decydująco na losy bitwy.
- Gość [najeźdźca], gospodarz [obrońca].
- Atakuj przeciwnika, gdy nie jest wstanie się bronić.
- Działania armii opierają się na podstępach.
- Zmylić przeciwnika.
- Uśpij czujność, udaj słabego, bądź na pokaz bierny.
- Jeśli chcesz stanąć do walki, postępuj tak jakby ogarnął cię obłęd.
- Dobieraj żołnierzy stosownie do sytuacji.
- Zwab przeciwnika, aż zdejmie zbroje.
- Wygrywa tylko ten kto, potrafi podzielić wojska przeciwnika.
- Być biednym, nie oznacza być w niebezpieczeństwie.
- Przewaga liczebna nie wystarcza często do zwycięstwa.
- Mniej liczny nie musi uważać się za pokonanego.
- O zwycięstwie decyduje Tao.
- Tylko mądry dowódca wie przed walką, że wygra!
- Zdolny jest tylko ten dowódca, który zna Boga.
- Kto nie ma planu, lekceważy Boga i wroga, niechybnie popadnie w niewolę.
- Biegły w wojowaniu kontroluje przełęcze i ocenia przesmyki.
- Na bitwie bądź pełen zajadłości.
- Każda armia ma cztery drogi i pięć posunięć: w górę, w dół – w lewo, prawo, pozostać w miejscu!
- Stąpam po ostrzach, ale nie ranię pięt.
- Nie daj się zwieść fortelom przeciwnika.
- Armia: silna i groźna [czeka na wroga]; harda arogancka [zwabia i niszczy], strachliwa i podejrzliwa [napiera z wrzawą, podwójnie miękka [otoczy i zniszczy].
- Respekt, sposób okazania szacunku, nie trać normalności, prowiantu, z oczu ważnych spraw, osiągaj cel.
- Nie zmarnuj swoich żołnierzy.
- Wojna jest rzeczą poważną, wolno ją podejmować, aby przeciwstawić się złu.
- Zła to armia, która nie umie się dostosować do odpowiednich czasów jeśli armia nie odnosi zwycięstwa, oznacza, że nie zjednoczyła wszystkich ludzkich umysłów.
- Armia ponosząca straty, ufa wątpiącym.
- Armia, która nie dostrzega fortuny, nie rozumie kwestii przygotowań.
- Bądź smokiem w walce, ale okazuj szacunek.
- Jeśli stosujesz Tao wznoszenia, niebo i ziemia nie staną ci na przeszkodzie.
- Gdy armia jest wycieńczona, nawet potężne wydatki energii nie zaowocują twardością.
- Jeżeli widzisz, że trudno pokonać nieprzyjaciela, nie wygrasz.
- Trafienie w precyzyjnie określony moment jest ważne.
- Stanowczość i siła to uczniowie śmierci, łagodność i słabość to uczniowie życia.
- Nie ma w przyrodzie nic bardziej mocnego niż woda, ale nie da się jej niczym zastąpić.
- Woda jest miękka, ale atakuje z wielkim poświęceniem.
- Koncentracja i wytrwałość wody, bierz z niej przykład, jej nie da się zwyciężyć.
- Miękkość, ustępliwość, stanowczość.
- Siłę atakuje oburzenie.
- Słabe potrafi kontrolować silne.
- Dla słabości właściwe jest poświęcenie.
- Dowodzenie żołnierzami wymaga zarówno twardości jak i miękkości.
- Wódz ma być rzetelnym, groźnym, surowym.
- Głową armii jest rzetelność, tułowiem dobroduszność, rękami cnota, stopami wiarygodność.
- Żądłem armii jest zdecydowanie.
- Dobry wódz daje przykład i dzieli trudy ze swoimi ludźmi.
- Jeśli mimo złych okoliczności bitwa nie zostaje przegrana, to jest to zasługa mądrego dowódcy.
- Wódz powinien być uważany za jedyny autorytet.
- Los wodza zależy od jego żołnierzy.
- Wymierzenie kary powinno być szybkie jak odwrócenie głowy.
- Wódz zna równowagę pomiędzy strachem i odwagą.
- Dzieci jeśli są kochane, a nie można nimi komenderować, w domu zapanuje chaos.
- Z krnąbrnych nie ma pożytku.
- Wódz, jednakowo troszczy się o koniec jak i początek, wtedy nie przegrywa.
- Kto ma dwa umysły nie może służyć dobrze swemu panu.
- Natychmiastowo udzielaj kar i nagród.
- Należy możnych surowa karać, aby nie liczył, że z powodu stanowiska uniknie kary.
- Z nagrodami nie należy zwlekać, ludzie powinni mieć szybki zysk z dobrych uczynków.
- Gdy karasz, rób to niezwłocznie, aby ludzie wiedzieli, jak szybko przychodzi krzywda z powodu złego uczynku.
- DEFEKTY DOWÓDCY: WIERZY, ŻE JEST ZDOLNY, ŻĄDA STANOWISK, TĘPY, BEZTROSKI, POWOLNY, BRUTALNY, EGOISTYCZNY, TCHÓRZ, NIELOJALNY.
- Atakuj plany przeciwnika, nie fortyfikacje.
- Nie atakuj, tego kto ma za sobą plecy .
- Rozumowanie pozostaje niejasne.
- Kryteria wojny: odległość, zapasy, przewaga broni, organizacja, wyszkolenie.
- Zmuś przeciwnika do pośpiechu: zajmuj jego zapasy, ogranicz do wody dostęp, zajmuj jego drogi, zajmuj to co on wysoko ceni.
- Jeśli jesteś słaby stosuj podstęp .
- Zwartość wygrywa z rozproszeniem.
- Pełne zwycięża z pustym.
- Szybkie zwycięża z wolnym.
- Wypoczęte zwycięża nad zmęczonym.
- W zależności od perspektywy, interpretacje mogą być różne.
- Jeśli coś chcesz zniszczyć, doprowadź aby rozkwitło.
- Każda skrajność jest niestabilna.
- Ruchem Boga jest obrót.
- Atakuj silnego przez jego siłę.
- Każde warunki mogą zmienić się w przeciwieństwo.
- Porządek jest niekonwencjonalnym podejściem do chaosu.
- Z pewnością nie przeciwstawia się siły sile!
- Stosuj taktykę, która da ci przewagę.
- Stosuj przeciwieństwa.
- Ijn i Jang – stosuj skrajności, bo to pełnia.
- Jest kolej rozkwitu i kolej schyłku.
- Żywe i nieżywe oto jakie są miriady rzeczy.
- Nadmiar i niedostatek rzeczy, oto forma i strategiczna siła.
- Jeśli chodzi o zwolenników rzeczy, nie ma dla nich rzeczy, której nie mogliby nazwać, jeśli chodzi o zwolenników rzeczy nazwanych, nie ma takich, których nie można pokonać.
- Tylko mędrzec pokonuje miriady rzeczy.
- Nie ma takiej formy, której nie da się pokonać.
- Jeśli chodzi o formy zwyciężania nie da się ich spisać, jest ich za dużo.
- Ci co mają formę, zwyciężają w zgodzie z własną formą zwyciężania.
- Dostrzegaj zwycięstwo jak słońce.
- Niemożliwe stosowanie jest jednej formy podboju.
- Ta dzięki, której człowiek panuje nad formą jest jedna.
- Ta dzięki, której człowiek zwycięża nie może być jedna.
- Ćwicz panowanie nad sobą za pomocą pięciu faz.
- Stawaj do walki z trzema siłami.
- Gdy wyróżniki zostały określone, rzeczy przybrały formę, jeśli forma jest określona, ma swoją nazwę.
- To co jeszcze jest nie rozpoczęte, jest nieklasyczne.
- Kiedy nieklasyczne zostało zainicjowane i nie ma reakcji, zostało osiągnięte zwycięstwo.
- Kto ma nadmiar nieklasycznego odniesie miażdżące zwycięstwo.
- Strategiczna siła, wzmacniaj zwyciężonych.
- Woda płynie, unosi głazy, rozbija łodzie.
- Poznaj naturę ludzi, którymi rządzisz, a rozkazy będą wykonywane.
- Cykliczność zjawisk natury.
- Taktyki klasyczne i nie klasyczne.
- Wywołuj fałszywe przewidywania.
- Technika zakażenia, usypiania wroga.
- Jeśli coś ma formę widzialną, można to opisać.
- Przykład komplementarnego działania „spokój i ruch”.
- FORMA, UKŁAD, SIŁA SKIEROWANA ODPOWIEDNIO NA PRZECIWNIKA, może go pokonać.
- Technika dezorientacji, skryte działanie.
- Bądź zmuszony do podejmowania czynności niemożliwych.
- Strategiczna siła – mieć wpływ na wymuszenie u ludzi postępowania zgodnego z oczekiwaniami.
- TRENER – głowa [umysł], cztery kończyny.