Obecną normalność da się bez szwanku przebrnąć tylko czytając!
Głowa do liczb – Barbara Oakley
- Przygotuj swój umysł.
- Uporządkuj myśli, łatwiej ci będzie zrozumieć pojęcia.
- Stan aktywności poznawczej [stan skupienia, myślenie racjonalne, liniowe, analityczne w korze przedczołowej], stan odprężenia i spoczynku [stan rozproszenia ma zdolność działania w tle, jest kapryśne, jednak dostrzega szerszy kontekst, działa w całym obszarze mózgu].
- Umiejętność koncentracji.
- Aby produkować cegły trzeba mieć glinę!
- Metafora to potężne narzędzie w procesie uczenia …[przedmiotów ścisłych] s.28
- Abstrakcyjność i kodowanie.
- Algorytm bąbelkowy, scalający, …kojarzeniowy.
- Mnożenie to wielokrotne dodawanie.
- Efekt nastawienia! [instalacji]
- Instalacja zapory.
- Oduczyć się błędnych idei, zanim poznasz nowe.
- Nieintuicyjna kreatywność.
- Relaks istotna część pracy, tej wartościowej.
- Lewa półkula – ostrożna, skoncentrowana uwaga, wyspecjalizowana, myśli logicznie, radzi sobie z ciągiem informacji
- Prawa półkula – rozproszone skanowanie otoczenia, interakcje z ludźmi, przetwarza emocje, przetwarzanie równoczesne, szerszy ogląd zjawisk,
- Zaakceptuj trudności – brak zrozumienia jest zdrową częścią procesu uczenia się, dezorientacja jest czymś potrzebnym, naturalnym.
- Preludium prokrastynacji zły nawyk, [łac. odraczanie, zwlekanie, tendencja odkładania czegoś na później] – kto odkłada czas uczenia się na później, uczy się płytko!, nie istnieje szansa na poprawę.
- Nowe pojęcia sprawiają nam trudność gdy się z nimi stykamy.
- Zafiksowanie się w błędnym podejściu.
- Bądź elastyczny w swoim myśleniu.
- Uczenie się to tworzenie! – wycieczka z przewodnikiem, gdy podróżujemy w nowe miejsca.
- Zmiana podejścia do przedmiotu!
- Przyglądaj się szczegółom zadania, szukaj w nich podpowiedzi.
- Nauczyć myślenia – to dla każdego osobista droga.
- Zrozumieć pojęcia.
- Sam czytaj! Więcej niż raz.
- Sam szukaj, niech twój umysł zobaczy to w innym świetle .
- Najjaśniej myślę, gdy prowadzę samochód s.40
- Umiejętność przełączania się między trybami myślenia.
- AKTYWATORY TRYBU ROZPROSZONEGO: Kąpiel, łóżko, autobus, spacer, zasypianie, kognitywna regeneracja! [metalowa kulka i talerz Edisona], siłownia, pływanie, taniec, prowadzenie samochodu, słuchanie muzyki instrumentalnej, granie na instrumencie muzycznym, modlitwa, medytacja, …, czytanie lekkiej książki, rozmowa z przyjacielem, kino, teatr, opera, musical,.., opowiedz przyjacielowi czego się nauczyłeś, …,
- Spanie bez spania – Dali.
- Twierdzenie Pitagorasa [300 dowodów] – forma poezji.
- Magia kreatywności.
- Uczmy się z porażek.
- Ze znajdowanych błędów czerp satysfakcję.
- Nie popełniłem błędu, ale znalazłem drogę, która nie działa.
- Pracuj w krótkich sesjach.
- Nie martw się, że inni chwytają lepiej, szybciej….
- Pokusa dotrzymywania kroku innym.
- Tkwienie w martwym punkcie.
- Wpatruj się w poszukiwania lepszego rozwiązania .
- Mruganie kluczowa czynność, która pozwala oceniać sytuację na nowo.
- Konsolidacja nowych idei i wzorców.
- Naprzemienne myślenie: skoncentrowane i rozproszone.
- Zawsze miej serwetkę pod ręką i ołówek.
- Wygrywam tylko dlatego, że inni rezygnują.
- Słuchaj innych ludzi.
- Porażka to najlepszy nauczyciel!
- Mierz się z problemem samodzielnie.
- Zrozum paradoksy uczenia się!
- Niezbędność, czasami blokuje.
- Sukces jest tak samo ważny jak porażka.
- Wytrwałość jest kluczem do sukcesu, jednak źle ukierunkowana, prowadzi do frustracji.
- PAMIĘĆ: ROBOCZA [pamięć operacyjna, świadomość tego, czym zajmujemy się w danym momencie] I DŁUGOTRWAŁA [dysk, tendencja by łączyć pokrewne informacje] – ogromny magazyn, gdy coś tam trafi, zazwyczaj pozostaje.
- POWTARZALNOŚĆ.
- Pracuj w tle!
- Ścieżki nerwowe głębsze i trwalsze.
- Ucz się odrobinę każdego dnia.
- Znajduj sens tego, co się uczysz.
- Bądź jak elektron wokół orbitującego stołu –s.56
- Przepis na sukces, Just do it!
- Kreatywnością rządzą liczby!
- Radzenie sobie z lękiem.
- PLAKAT MOTYWACYJNY.
- JEŚLI nie podoba ci się rezultat, zrób to jeszcze raz!
- Krytyka sprawia, że stajemy się lepsi.
- Ulepszony plan dla kolejnej wersji.
- Sprzeciwiaj się innym, tylko tak będziesz kreatywnym.
- Kwestionuj istniejące odpowiedzi.
- Kwestionuj nawet własne założenia.
- Wracaj do korzeni problemu.
- Nie myl kąta prostego z temperaturą wrzenia wody.
- Zbrylanie informacji – powstawanie pełnego i wyraźnego [jasnego] obrazu, bryła – złożony ślad pamięciowy, tylko solidne ćwiczenia i powtórki tworzą zbrylowane bryły, podstawa twojej wiedzy, oznacza integrację danego pojęcia w jeden gładki wzorzec połączeń nerwowych, biblioteka brył pozwala na rozwój intuicji.
- Unikanie iluzji kompetencji.
- Klucz do tego, aby zostać zaklinaczem liczb.
- Dziennikarstwo – pisz to co zostało zalecone.
- Proces uczenia się: Koncentracja [co chcesz poznać]-zrozumienie [ podstawowej idei, uchwycenie istoty tego co ważne] – pamięć.
- Neuron {akson – synapsa – dendryt}.
- Wyrwij się z jednego spojrzenia na problem.
- Kształt [okrągłość] – kolor [zielony] –
- Umysł nie działa właściwie w stresie.
- „Bryła” – fragmenty informacji, które łączą się ze sobą znaczeniowo.
- Złapać główną ideę.
- Wykonaj kroki w odpowiedniej kolejności.
- Gotowy przykład rozwiązań.
- –rób jak ci mówię–
- Od Eureki do dogłębnego poznania rzeczy – długa droga.
- Osadzenie informacji w kontekście – co, kiedy, gdzie?
- Ćwiczenia i powtórki wzmacniają każdą bryłę wiedzy.
- Uczenie się kontekstowe.
- Podwójny zapis!!
- Równowaga bilansowa!!
- Dobry wykładowca, pozwala uczniowi wyrobić własne zdanie.
- Zdobywanie wiedzy moją drugą naturą [?]
- Powtórka jest skuteczniejszą nauką niż ponowne czytanie.
- Optymalizuj szybkość uczenia się.
- Mentalny dostęp do idei.
- Czytaj – dostarczasz sobie nowych idei.
- Im większa jest twoja biblioteka, tym łatwiej rozwiążesz problem.
- PRAWO PRZYCIĄGANIA: SZCZĘŚCIE SPRZYJA TYM, KTÓRZY SIĘ STARAJĄ s. 72
- Najtrudniejsze problemy rozwiązujemy przy pomocy intuicji, ponieważ znalezienie rozwiązania wymaga odejścia od tego co ci jest znane.
- Trening czyni mistrza.
- Rozwiązanie jednego zadania matematycznego jest jak zagranie na fortepianie utworu muzycznego.
- Utrwalenie nieprawidłowego wzorca.
- Ważne jest sprawdzenie swojej pracy.
- Niewłaściwa procedura – prowadzi na manowce.
- Matematyka jest niezwykła, do jednego zagadnienia podchodzi z różnych stron.
- Niesamowita kompresja umysłowa.
- Przywołaj szybko i w sposób kompletny.
- Odkrycie prawdy – największa radość z matematyki.
- Nie nauczysz się szachów bez powtórek.
- Dobry nauczyciel wytłumaczy dlaczego powtórki są istotne.
- Uczymy się, aby postrzegać szerszy kontekst.
- Mapowanie pojęciowe [ diagram, pokazujące relacje między pojęciami].
- Podstawowe zasady poruszania się pionkami, dopiero potem głęboka strategia.
- Tworzenie naturalna część Twojego myślenia.
- Obowiązek uczenia się każdego dnia.
- Gdy ćwiczy się każdego dnia, informacje są łatwo dostępne, nie trzeba ich szukać.
- Przypominaj sobie materiał w innym miejscu niż to, w którym się uczysz.
- Aktywność fizyczna jest bardzo pomocna w szachach, pozwala lepiej łapać kluczowe pojęcia.
- Porządkuj – to odnosi sukcesy.
- Przeuczenie się – biegłość i automatyzacja.
- Przeplatanie – problemy wymagające zastosowania różnych strategii, zmiana treści, których się uczysz, wzmacnia to, co się nauczyłeś wcześniej.
- Stolarstwo – przy użyciu tylko młotka.
- Przeglądaj fiszki.
- Rozwiązanie zadania – daje poczucie sukcesu.
- Unikaj naśladowanie rozwiązań – ćwicz zmienianie mentalnych biegów.
- Elastyczność myślenia.
- Ćwiczenia pomagają w budowaniu silnych wzorców nerwowych
- Zarządzaj swoim czasem.
- Wyprzedzaj semestr.
- Cel – zdobycie dobrego zawodu.
- Rób i czytaj zadania domowe.
- Przeglądaj swoje dokładne notatki z wykładów.
- 1 godzina wykładu – to dwie godziny czytania !
- Zadawanie pytań prowadzącemu [założenie: na temat] to trzy godziny czytania.
- Odrabiaj zadania domowe i ćwicz testy.
- Zapobiegaj odkładaniu na później.
- SIŁA WOLI.
- Obawa przed wykonaniem zadania.
- Niewielkie zwycięstwo jest nagrodą.
- Małe kroki mogą cię daleko zaprowadzić.
- Szukaj dobrych rad, słuchaj dobrych rad.
- Wspólna wiedza ma się przysłużyć.
- Siła nawyku.
- Nawyk – wejście mózgu w domyślny tryb zombie, ale pozwala oszczędzać energię, uwalnia umysł od myślenia, każe zajmować się czymś innym.
- Zombie – nieświadome wykonywanie czynności.
- Nawyk – ma cztery elementy – sygnał, czynnik, który wprowadza cię w tryb zombie, nasza reakcja ma na niego znaczenie; rutyna, destrukcyjne, sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem; nagroda, korzyść, przyjemność, rezygnacja z koncentracji; wiara, zmień przekonanie, które wzmacnia zły nawyk, pozwala przetrwać.
- Zaprzęgaj nawyki na swoją korzyść.
- Nie uświadamiasz sobie kiedy marnujesz czas.
- Stopniowo coraz większa przyjemność z czerpania nauki.
- Plan nie pozwala popaść w rutynę.
- Technika „Pomodoro” – Francesco Cirillo, budzik nastawiony na 21 minut, technika zarządzania czasem, minutnik w kształcie pomidora, ścigaj się z czasem! Jak pracujesz w małym stresie, poradzisz sobie z dużym!
- Duma z niewielkich osiągnięć.
- Poczucie satysfakcji.
- „Prywatna gra” – zakład sam ze sobą, pójście do kina, wyjazd do Lwowa.
- Niewielka pochwała – zaczyna przekształcać nasz mózg.
- Wyuczona pracowitość.
- Uczucie produktywności.
- Umysłowy kontrast – doskonała technika motywacyjna, najgorsza teraźniejszość – pozytywna wizja przyszłości!
- Stary samochód, śmieciowe jedzenie, długi – a jednak jest nadzieja!
- Możesz zmienić swoją rzeczywistość.
- JEDEN ZŁY DZIEŃ MOŻE DOPROWADZIĆ DO WIELU LEPSZYCH.
- Cel – pozwala utrzymać koncentrację, wyjść z obecnej sytuacji.
- Zaganiaj zombie do roboty!
- Koncentruj się na procesie nie na produkcie.
- Łatwiej żyć w świecie fantazji.
- Łatwiej ci się zmotywować, gdy widzisz linię mety.
- Pracuj intensywnie, ale krótko.
- Lubię pracować w bibliotece, wizualizacja pomaga mi w procesie uczenia się, jeśli widzę innych, którzy się uczą.
- Naucz się ignorować rozproszenia.
- Uwielbiam moją niepełnosprawność.
- Iloraz inteligencji spada, gdy mówimy, – szczególnie przy mądrzejszych.
- Wielozadaniowość, nieustanne przesadzanie rośliny – wymaga, gorszych ocen, dokonuj pełnych bogatych, połączeń myślowych.
- Mocna siła woli nie odczuwać pokus!
- Porażka może stać się motorem sukcesu.
- Daj szansę na sukcesy! „Buddy” Orlando Saucedo.
- Klęska jest ważna dla waszych późniejszych osiągnięć.
- Stopnie tonie ty, jesteś lepszy. Stopnie mówią, że źle zarządzasz swoim czasem.
- Złe stopnie nie oznaczają, że jesteś złą osobą!
- Odkładanie na później zabija sukces.
- Stale rób niewielkie kroki na przód.
- Przygotowanie jest matką sukcesu.
- Kontroluj swoje porażki.
- Dzięki ćwiczeniom stajemy się lepsi – nie doskonali.
- Ćwicz wszędzie: w domu, na testach, gdzie chcesz – ale nie na egzaminach!
- Zdawanie i zakuwanie to nie sukces, ale zabawa.
- Świętuj swoje porażki!
- Znajdź pozytywne określenie dla swojej klęski!
- Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem, porażka zaś największym!
- Najlepsi uczniowie to ci, ci którzy najlepiej radzą sobie z klęską.
- Wynalazki rzadko pojawiają się w swojej najdoskonalszej formie.
- Uświadom sobie, możemy uzyskać większą moc.
- Otwieraj podszepty swojej rozwijającej się intuicji.
- Kluczowe procesy rozwiązania.
- Wykonuj aktywne powtórki.
- Generowanie – aktywne przypominanie sobie.
- Umysł odczuwa dezorientację.
- Przypominanie sobie jest najlepsza forma świadomego ćwiczenia
- Szachista – czarodziej, pamięta układy na szachownicy.
- Skup się na konkretnym zagadnieniu.
- Przypominaj sobie rzeczy aktywnie, nie biernie.
- SPRAWDZIAN TO SKUTECZNA TECHNIKA UCZENIA SIĘ.
- Inspiracja – droga do sukcesu.
- Staraj się dostrzec coś dobrego w każdym nauczycielu.
- Inspiracja w ludziach.
- PISANIE JEST PODSTAWĄ UCZENIA SIĘ.
- Coś musi zakwitnąć w naszym wnętrzu.
- Narzędzia, wskazówki, sztuczki.
- Stosuj najlepsze podstępy.
- Myśl – to pozwala osiągnąć najlepsze wyniki.
- Medytacja – pozwala ignorować rozproszenie myśli.
- Zwolennik filozofii NEW AGE.
- Odpowiednie nastawienie swojego umysłu.
- Wolno zwlekać z robotą, ALE NIE UŻYWAJ KOMPA, DOPÓKI JEJ NIE ZROBISZ.
- Zanim odłożysz, zrób te co umiesz!
- Weź kartkę i włóż ją do kieszeni – zrób to! I to.
- Pozornie się obijaj.
- Eksperymenty na sobie doskonale się sprawdzają w przypadku weryfikacji nowych idei.
- Dostrzegaj nieoczekiwane zmiany.
- Nawyk samo dyscypliny.
- Zaprogramuj swojego wewnętrznego stróża.
- Izolacja, czy praca w grupie?
- Oddzielaj się od bodźców, które cię rozpraszają.
- Pisz listę kluczowych działań.
- Szczęśliwy zombie ma listę do zrobienia.
- „Połknij żabę z rana” to co najtrudniejsze zrób rano.
- Opracuj system, który będzie dobry dla ciebie.
- Ci co zaplanują wolny czas, mają lepsze wyniki w pracy.
- Samo planowanie zwiększa sukces.
- Nieprawda brzmi świetnie!
- Uwierz swoim własnym oczom.
- Wyznaczaj sobie rozsądne cele.
- Nieprzewidywalne okoliczności.
- Bądź w miejscu – gdzie nie ma wielu rozproszeń.
- Podziel zadania – aby utrzymać motywację.
- Ćwicz matmę – aby zachować bystrość umysłu.
- Pracuj w krótkich sesjach.
- Magiczna matematyczna marynata.
- Aktywna powtórka.
- Zaczynać jak najszybciej.
- The Click Moment.
- Globalny tytan ligowy.
- Źródło inspiracji tryska w najmniej spodziewanym miejscu.
- Twórczy przełom.
- Ważne zawody, w których musimy dać z siebie wszystko.
- Zryw jest słabszy od rozsądnie ograniczonych porcji.
- Długa praca – prowadzi do wypalenia.
- W stresie jasne myślenie jest niemożliwe.
- Twórz struktury obrazowe.
- Pracuj pod presją.
- Gdy nie pracuję odprężam się.
- Mądre oczekiwanie.
- Pozornie dobre cechy mogą mieć złe konsekwencje.
- NIEMOZNOŚĆ DOSTRZEŻENIA DOBRYCH RUCHÓW, ZE WZGLĘDU NA WCZEŚNIEJSZY POMYSŁ.
- DECYZJE SĄ OPARTE NA POZORACH.
- Nie pozwól frustracji kontrolować zachowania.
- W emocjach nie przyspieszaj, prowadzi to do katastrofy.
- Podejmuj decyzje na chłodno.
- Myśli szybkie kuszą, prowadzą na manowce!.
- Idż za swoją pasją.
- Idź za tym co cię fascynuje, ale po racjonalnych decyzjach.
- Pasja i rozsadek równocześnie.
- Chciej być w tym dobry!
- Unikaj samooszukiwania się.
- Nie jestem dobry, bo nie mam w tym zamiłowania.
- Ty jesteś kowalem swojego losu.
- Pracuj w nowym otoczeniu!
- Usprawniaj swoją pamięć.
- Czasem zwyczajni ludzie robią niezwykłe rzeczy.
- Pamiętaj tylko kluczowe fakty.
- Łatwo zapamiętywalne obrazy [f=ma – fruwający muła].
- Śpiewaj, maluj, twórz poezję – zabawne tylko.
- Pamięć – głębokie przyswojenie.
- Nie poddawaj się po prostu ćwicz!
- Stwórz [wyrazistą, jasną] metaforę, analogię .
- Im bliżej mety, tym wolniej biegnie – granice.
- Udawaj, że Ty jesteś pojęciem.
- Ucz się przed snem, przyśni ci się to, czego się uczysz.
- Blokada – patrzenie na problem z niewłaściwej strony.
- Metafory pozwalają scementować ideę.
- Umiejętność zobaczenia czegoś w wyobraźni.
- Idea musi być łatwa do zapamiętania i należy ją powtarzać.
- Wypadek naturalne procesy metaboliczne wymazują ślady neuronowe z pamięci.
- Pamiętaj jednostki. [Weber]
- Słuchowe haczyki dla nowej wiedzy.
- Pamięć może ulec uszkodzeniu.
- Twórz grupy znaczące.
- Pamiętaj zdania – aby pamiętać pojęcia!
- Stasuj mnemotechnikę [łódka płynie, Księżyc świeci, trójgraniasty groszek leci, na trapezie, trapeziku wisi główka na haczyku] jak zapamiętać kości nadgarstka.
- Wartość dobrej opowieści.
- Pamięć mięśniowa.
- Pisanie ręczne utrwala pamięć w umyśle.
- Mów do siebie! – najlepsze narzędzie uczenia się.
- Jeśli chcesz usprawnić pamięć biegaj, graj, pływaj,…
- Stawaj się ekspertem w swojej dziedzinie.
- Zapamiętaj dawkowanie leków.
- Naucz się doceniać swój talent.
- Osiągaj intuicyjne zrozumienie.
- Wymagana sekwencja ruchów.
- Matematyka, jak i szachy, nie są sportem dla widzów!
- Mistrzowie szachowi, muszą podejmować decyzje bardzo szybko [piloci myśliwców].
- Głęboko zakorzeniony repertuar brył.
- Nadmierne przestrzeganie zasad.
- Przestrzeganie zasad – więcej niż skuteczność.
- Nie zazdrość geniuszom.
- Mistrzowie szachowi nie wykuwają swoich struktur w ostatniej chwili.
- Wyprzedzaj uderzenie.
- Nadmierne rozmyślanie prowadzi do blokady.
- Idea – pozwala wpadać na nowy pomysł.
- Moce intelektualne nie są tak oczywiste.
- Prostsze rozwiązanie.
- Geniusze często wypadają z gry.
- Witaj w klubie ludzi kreatywnych.
- To co umiesz, przekształć w nowe twórcze kombinacje.
- Kora czucia – jest źródłem marzeń i twórczych pomysłów.
- Obracaj wiedzę, którą masz – dokonasz twórczego przełomu.
- Szachy – bastion intelektualistów.
- Rozwijaj swój talent przez ćwiczenia.
- Zdolni są prześladowani w szkole, więc uczą się ukrywać swój talent.
- „Syndrom oszusta”.
- Gdy jedne drzwi się zamykają, inne się otwierają.
- Są tylko dwa sposoby, aby przeżyć swoje życie: jeden – by niczego nie uważać za cud, i drugi – wszystko jest cudem.
- Gorszy wynik – ale twórczo pracują pod presją.
- Pozwól na odprężenie i marzenia.
- Zbyt intensywne skupienie – nie pozwala znaleźć rozwiązania.
- Od tępaka do gwiazdy.
- Matematyka pozwala zrozumieć jak działa ludzkie ciało, produkuje kolejne generacje samochodów, wysyła rakiety w kosmos, …
- Rzeźbij swój umysł – każdy to może zrobić.
- Zapewnij potrzebną dyscyplinę.
- Cnota mniej bystrych – wytrwałość.
- Umiejętność przyznania się do błędów.
- Formułuj zamiary.
- Praca tworzy talent.
- Zmień sposób myślenia.
- Nie mam szybkości, pewności, jasności w wyrażaniu myśli słowami.
- Skromne zdolności pojmowania.
- Szybkość to jasność, pamięć za zdolność, podporządkowanie za słuszność.
- Rysunek ujmuje syntetyczną istotę rzeczy
- Synteza – abstrakcja, bryła – istota rzeczy.
- Abstrahowanie – przenoszenie jednych idei w inne obszary.
- Wielka muzyka, poezja, sztuka – potrafią być zniewalające.
- Mózg dojrzewa różnie w czasie.
- Niezależnie czym się zajmujesz zachowaj ostry umysł.
- Poezja równań.
- Matematyka poezja umysłu, poezja – matematyka serca.
- Jak intelektualista to zarozumialec.
- Myśl obrazami najpierw, potem słowami.
- Geometria prowadzi tam gdzie inni zawodzą.
- Geometria: Talesa, Pitagorasa, Platona, Hiparcha, Snelliusa, Kartezjusza [w układzie OXY], Newtona, Carnota, Łobaczewskiego, Riemana, Monge’a [wykreślna], Mandelbrota [fraktale],…
- Subtelne zmiany wpływają na świat.
- W równaniach ukryte są znaczenia.
- Ucz się ukrytych przekazów.
- W martwych symbolach jest ukryta treść.
- Matematyk w pewnym stopniu jest poetą [Waierstras].
- Przyspieszenie – rozpęd.
- Praca – dostarczenie energii.
- Upraszczaj i personalizuj.
- Charles Sherrington – wprowadził pojęcie synapsy.
- Tchnij życie w swoją pracę.
- Einstein wyobraził sobie, że jest fotonem.
- Transpozon – przeskakujący gen.
- Nadaj osobowość przedmiotowi, którym się zajmujesz.
- Ćwicz się w prostych wyjaśnieniach – technika Feynmana.
- Uchwycić istotę rzeczy.
- Jak najlepiej opisać dane pojęcie.
- Transfer – stosowanie tego czego się nauczyłeś, w nowym kontekście, przeniesienie do nowego znaczenia.
- Księgowość, przedsiębiorczość, inżynieria, ekonomia, medycyna, informatyka, …
- Nie izoluj matematyki od innych dziedzin życia.
- Czasowniki można koniugować.
- Gdzie mi się to przyda? Odwrotnie powiedz, gdzie ci się nie przyda.
- Kiedyś, będziesz uczyć się mniej, …
- TRANSFER IDEI DZIAŁA.
- Robienie wielu rzeczy oznacza, że nie badasz dogłębnie.
- Renesansowe uczenie się.
- Wartość ma tylko to, czego się uczysz sam.
- Wytrwałość jest ważniejsza od inteligencji.
- Fascynujące zagadnienia.
- W naukach ścisłych wielu musi znaleźć własną drogę.
- Przed odkryciami, musi płynąć wiele teorii fałszywych.
- „O wykorzystaniu energii”.
- Lepiej być ateistą, niż prowadzić podwójne życie [nie ma ateizmu, nie ma podwójnego życia].
- MISALA – szalony.
- Zrozumieć uzależnienie.
- Nietradycyjne metody nauki
- Zdradzaj pochodzenie każdego odkrycia.
- Weź odpowiedzialność za swoje uczenie się.
- Wartość dobrych nauczycieli.
- Pokonuj onieśmielenie.
- Zmuszaj do zadawania pytań.
- Doceniaj ludzi, którzy cię prowadzą.
- „Syndrom natrętnego”.
- Tylko wielcy nauczyciele sprawiają, że materiał jest prosty.
- Zawsze oglądaj materiał z innej perspektywy.
- Zawsze się znajdzie ktoś – kto podważy twój wysiłek, sukces,..
- Wolniejszy sposób myślenia pozwala dostrzegać subtelności. Którzy nie zauważają inni.
- Porażka, to lepszy nauczyciel niż sukces.
- Empatia nie ma samych dobrych skutków.
- Nie miej większej skłonności do rywalizacji niż współpracy.
- Bądź dumny z tego kim jesteś.
- Samodzielna nauka poprawia niezależność myślenia.
- Jeśli nie rozumiesz nie wpadaj w rozpacz.
- Dystansuj się od negatywizmu.
- Nudna liczba Hardy’ego 1729 [najmniejsza liczba, którą możesz wyrazić jako sumę dwóch sześcianów, na dwa różne sposoby].
- Odnoś sukces w zupełnie odmiennej kulturze.
- Unikaj nadmiernej pewności siebie.
- Siła tylko w pracy zespołowej.
- Lubię żarty.
- Nagłe olśnienie.
- Adwokat diabła kwestionuje zastany stan rzeczy.
- Ryzyko dogmatyzmu i sztywności
- Trzymaj się kurczowo tego co wymyśliłeś.
- „Bingo równań”.
- Nie oszukuj samego siebie.
- Wartość burzy mózgów.
- Odpoczywaj w towarzystwie Wielkich.
- Czasami nie wystarczy nam pomoc własnego umysłu.
- Każdy z nas ma jakąś słabość, ślepy punkt, błąd,- zwłaszcza, że jestem jego źródłem.
- Ucz się z przyjacielem.
- Dostęp do najświeższych idei.
- Sukces na rynku pracy.
- Zdolny do agresywnej krytyki wolnej od osądów.
- „Bezpieczne środowisko” zabija kreatywne i konstrukcyjne myślenie.
- Nauka w grupie może być skuteczna, ale nie jako spotkanie towarzyskie.
- Trzymaj się tematu.
- Genialne interakcje międzyludzkie.
- Najpierw myśl, potem licz.
- Równanie – mówi jak działa świat fizyczny.
- Jakościowe pojęcie treści równania.
- Sprawdzaj zadanie.
- Jednostki – o twoi przyjaciele.
- Nauczyciel – motywuje do osiągnięcia doskonałości.
- Sprawdzian – to przedłużenie twojego sposobu uczenia się.
- Trudny jest tylko początek, reszta to już z górki.
- Dobre martwienie się daje motywację, złe marnuje naszą energię.
- Zafiksował się na błędnym wykonaniu.
- Uwolnij się od stresu, pomaga osiągać cel.
- Zawsze trzeba mieć plan B.
- Kortyzol – pocenie się dłoni.
- Skup się na swoim oddechu.
- Tylko dzięki ćwiczeniom osiągniesz trwały efekt.
- Uważność – pozwala odróżniać myśli.
- Techniki sprzeczne z intuicją.
- Zapobiegaj uczuciu pustki w głowie.
- Praca nad twoim nastawieniem!
- Przerywaj pracę – jeśli łapiesz tylko nie pozytywne myśli.
- Trzymaj stres pod kontrolą.
- Feynman – kasiarz, otwierał w kilka sekund każdy szyfr.
- Cierpliwość – świadome wykorzystanie mocnych stron własnego umysłu.
- Wytrwałość jest kluczem do sukcesu w każdej dziedzinie.
- Wykorzystuj mocne strony uczenia się, do realizacji swoich marzeń.
- Ślusarz – zna domyśle ustawienia producenta!
- Dziesięć zasad dobrego uczenia się: 1. Używaj pamięci – generuj idee ze swojego wnętrza. 2. Sprawdzaj swoją wiedzę 3 Zbrylaj zadania.4 Stosuj odraczane powtórki. 5 Wykorzystuj różne techniki rozwiązywania zadań 6 Rób sobie przerwy 7. Szukaj prostych analogii 8. Skup się 9. Zaczynaj od najtrudniejszych zadań 10. Stosuj umysłowy kontrast.
- Geometria – droga frustracji.
- Odrabianie zadań domowych – to forma tortur.
- Stań się w tym dobry, wszystko zależy od ciebie!
- Zmieniaj swoją formę wewnętrzną.
- Dominuj nad jądrem świadomości.
- Myślenie wertykalne i lateralne.
- Wszedł do „marszu śmierci” w matematyce, powoduje on duży odsiew studentów z nauk ścisłych.
- Poczuj najistotniejsze aspekty.
- Nieodłączna złożoność procesów kodowania i odkodowywania.
- Uczenie indeksacyjne.
- Znalezienie treści zakodowanego komunikatu.
- Równanie – przekaz zakodowany i musimy znaleźć klucz, aby złamać ten kod.
- Obwinianie ewolucji.
- Przeczytaj, podejmuj decyzję, podążaj w kierunku, choćby się waliło i paliło.
- Funkcjonalna reorganizacja wymaga czasu.
- Nie ma żadnego konfliktu pomiędzy uczeniem się pojęć a kreatywnością.
- Los uśmiecha się nie do tych, którzy tego pragną, lecz do tych którzy na to zasługują!
- Na polu obserwacji szczęście sprzyja przygotowanym.
- Fortunata audates iuva [szczęście sprzyja odważnym].
- Kto się ośmieli, ten wygra.
- Rozwój biegłości.
- Nie brakuje nam sposobów do ochrony przed zagrożeniem.