WROCŁAWSKI KLUB SZACHOWY "KOPERNIK"

Kategoria: Aktualności

Obecną normalność da się bez szwanku przebrnąć tylko czytając!

Głowa do liczb – Barbara Oakley

  • Przygotuj swój umysł.
  • Uporządkuj myśli, łatwiej ci będzie zrozumieć pojęcia.
  • Stan aktywności poznawczej [stan skupienia, myślenie racjonalne, liniowe, analityczne w korze przedczołowej], stan odprężenia i spoczynku [stan rozproszenia ma zdolność działania w tle, jest kapryśne, jednak dostrzega szerszy kontekst, działa w całym obszarze mózgu].
  • Umiejętność koncentracji.
  • Aby produkować cegły trzeba mieć glinę!
  • Metafora to potężne narzędzie w procesie uczenia …[przedmiotów ścisłych] s.28
  • Abstrakcyjność i kodowanie.
  • Algorytm bąbelkowy, scalający, …kojarzeniowy.
  • Mnożenie to wielokrotne dodawanie.
  • Efekt nastawienia! [instalacji]
  • Instalacja zapory.
  • Oduczyć się błędnych idei, zanim poznasz nowe.
  • Nieintuicyjna kreatywność.
  • Relaks istotna część pracy, tej wartościowej.
  • Lewa półkula – ostrożna, skoncentrowana uwaga, wyspecjalizowana, myśli logicznie, radzi sobie z ciągiem informacji
  • Prawa półkula – rozproszone skanowanie otoczenia, interakcje z ludźmi, przetwarza emocje, przetwarzanie równoczesne, szerszy ogląd zjawisk,
  • Zaakceptuj trudności – brak zrozumienia jest zdrową częścią procesu uczenia się, dezorientacja jest czymś potrzebnym, naturalnym.
  • Preludium prokrastynacji zły nawyk, [łac. odraczanie, zwlekanie, tendencja odkładania czegoś na później] – kto odkłada czas uczenia się na później, uczy się płytko!, nie istnieje szansa na poprawę.
  • Nowe pojęcia sprawiają nam trudność gdy się z nimi stykamy.
  • Zafiksowanie się w błędnym podejściu.
  • Bądź elastyczny w swoim myśleniu.
  • Uczenie się to tworzenie! – wycieczka z przewodnikiem, gdy podróżujemy w nowe miejsca.
  • Zmiana podejścia do przedmiotu!
  • Przyglądaj się szczegółom zadania, szukaj w nich podpowiedzi.
  • Nauczyć myślenia –  to dla każdego osobista droga.
  • Zrozumieć pojęcia.
  • Sam czytaj! Więcej niż raz.
  • Sam szukaj, niech twój umysł zobaczy to w innym świetle .
  • Najjaśniej myślę, gdy prowadzę samochód s.40
  • Umiejętność przełączania się między trybami myślenia.
  • AKTYWATORY TRYBU ROZPROSZONEGO: Kąpiel, łóżko, autobus, spacer, zasypianie, kognitywna regeneracja! [metalowa kulka i talerz Edisona], siłownia, pływanie, taniec, prowadzenie samochodu, słuchanie muzyki instrumentalnej, granie na instrumencie muzycznym, modlitwa, medytacja, …, czytanie lekkiej książki, rozmowa z przyjacielem, kino, teatr, opera, musical,.., opowiedz przyjacielowi czego się nauczyłeś, …,  
  • Spanie bez spania – Dali.
  • Twierdzenie Pitagorasa [300 dowodów] – forma poezji.
  • Magia kreatywności.
  • Uczmy się z porażek.
  • Ze znajdowanych błędów czerp satysfakcję.
  • Nie popełniłem błędu, ale znalazłem drogę, która nie działa.
  • Pracuj w krótkich sesjach.
  • Nie martw się, że inni chwytają lepiej, szybciej….
  • Pokusa dotrzymywania kroku innym.
  • Tkwienie w martwym punkcie.
  • Wpatruj się w poszukiwania lepszego rozwiązania .
  • Mruganie kluczowa czynność, która pozwala oceniać sytuację na nowo.
  • Konsolidacja nowych idei i wzorców.
  • Naprzemienne myślenie: skoncentrowane i rozproszone.
  • Zawsze miej serwetkę pod ręką i ołówek.
  • Wygrywam tylko dlatego, że inni rezygnują.
  • Słuchaj innych ludzi.
  • Porażka to najlepszy nauczyciel!
  • Mierz się z problemem samodzielnie.
  • Zrozum paradoksy uczenia się!
  • Niezbędność, czasami blokuje.
  • Sukces jest tak samo ważny jak porażka.
  • Wytrwałość jest kluczem do sukcesu, jednak źle ukierunkowana, prowadzi do frustracji.
  • PAMIĘĆ: ROBOCZA [pamięć operacyjna, świadomość tego, czym zajmujemy się w danym momencie] I DŁUGOTRWAŁA [dysk, tendencja by łączyć pokrewne informacje] – ogromny magazyn, gdy coś tam trafi, zazwyczaj pozostaje.
  • POWTARZALNOŚĆ.
  • Pracuj w tle!
  • Ścieżki nerwowe głębsze i trwalsze.
  • Ucz się odrobinę każdego dnia.
  • Znajduj sens tego, co się uczysz.
  • Bądź jak elektron wokół orbitującego stołu –s.56
  • Przepis na sukces, Just do it!
  • Kreatywnością rządzą liczby!
  • Radzenie sobie z lękiem.
  • PLAKAT MOTYWACYJNY.
  • JEŚLI nie podoba ci się rezultat, zrób to jeszcze raz!
  • Krytyka sprawia, że stajemy się lepsi.
  • Ulepszony plan dla kolejnej wersji.
  • Sprzeciwiaj się innym, tylko tak będziesz kreatywnym.
  • Kwestionuj istniejące odpowiedzi.
  • Kwestionuj nawet własne założenia.
  • Wracaj do korzeni problemu.
  • Nie myl kąta prostego z temperaturą wrzenia wody.
  • Zbrylanie informacji – powstawanie pełnego i wyraźnego [jasnego] obrazu, bryła – złożony ślad pamięciowy, tylko solidne ćwiczenia i powtórki tworzą zbrylowane bryły, podstawa twojej wiedzy, oznacza integrację danego pojęcia w jeden gładki wzorzec połączeń nerwowych, biblioteka brył pozwala na rozwój intuicji.
  • Unikanie iluzji kompetencji.
  • Klucz do tego, aby zostać zaklinaczem liczb.
  • Dziennikarstwo – pisz to co zostało zalecone.
  • Proces uczenia się: Koncentracja [co chcesz poznać]-zrozumienie [ podstawowej idei, uchwycenie istoty tego co ważne] – pamięć.
  • Neuron {akson – synapsa – dendryt}.
  • Wyrwij się z jednego spojrzenia na problem.
  • Kształt [okrągłość] – kolor [zielony] –
  • Umysł nie działa właściwie w stresie.
  • „Bryła” – fragmenty informacji, które łączą się ze sobą znaczeniowo.
  • Złapać główną ideę.
  • Wykonaj kroki w odpowiedniej kolejności.
  • Gotowy przykład rozwiązań.
  • –rób jak ci mówię–
  •  Od Eureki do dogłębnego poznania rzeczy – długa droga.
  • Osadzenie informacji w kontekście – co, kiedy, gdzie?
  • Ćwiczenia i powtórki wzmacniają każdą bryłę wiedzy.
  • Uczenie się kontekstowe.
  • Podwójny zapis!!
  • Równowaga bilansowa!!
  • Dobry wykładowca, pozwala uczniowi wyrobić własne zdanie.
  • Zdobywanie wiedzy moją drugą naturą [?]
  • Powtórka jest skuteczniejszą nauką niż ponowne czytanie.
  • Optymalizuj szybkość uczenia się.
  • Mentalny dostęp do idei.
  • Czytaj – dostarczasz sobie nowych idei.
  • Im większa jest twoja biblioteka, tym łatwiej rozwiążesz problem.
  • PRAWO PRZYCIĄGANIA: SZCZĘŚCIE SPRZYJA TYM, KTÓRZY SIĘ STARAJĄ s. 72
  • Najtrudniejsze problemy rozwiązujemy przy pomocy intuicji, ponieważ znalezienie rozwiązania wymaga odejścia od tego co ci jest znane.
  • Trening czyni mistrza.
  • Rozwiązanie jednego zadania matematycznego jest jak zagranie na fortepianie utworu muzycznego.
  • Utrwalenie nieprawidłowego wzorca.
  • Ważne jest sprawdzenie swojej pracy.
  • Niewłaściwa procedura – prowadzi na manowce.
  • Matematyka jest niezwykła, do jednego zagadnienia podchodzi z różnych stron.
  • Niesamowita kompresja umysłowa.
  • Przywołaj szybko i w sposób kompletny.
  • Odkrycie prawdy – największa radość z matematyki.
  • Nie nauczysz się szachów bez powtórek.
  • Dobry nauczyciel wytłumaczy dlaczego powtórki są istotne.
  • Uczymy się, aby postrzegać szerszy kontekst.
  • Mapowanie pojęciowe [ diagram, pokazujące relacje między pojęciami].
  • Podstawowe zasady poruszania się pionkami, dopiero potem głęboka strategia.
  • Tworzenie naturalna część Twojego myślenia.
  • Obowiązek uczenia się każdego dnia.
  • Gdy ćwiczy się każdego dnia, informacje są łatwo dostępne, nie trzeba ich szukać.
  • Przypominaj sobie materiał w innym miejscu niż to, w którym się uczysz.
  • Aktywność fizyczna jest bardzo pomocna w szachach, pozwala lepiej łapać kluczowe pojęcia.
  • Porządkuj – to odnosi sukcesy.
  • Przeuczenie się – biegłość i automatyzacja.
  • Przeplatanie – problemy wymagające zastosowania różnych strategii, zmiana treści, których się uczysz, wzmacnia to, co się nauczyłeś wcześniej.
  • Stolarstwo – przy użyciu tylko młotka.
  • Przeglądaj fiszki.
  • Rozwiązanie zadania – daje poczucie sukcesu.
  • Unikaj naśladowanie rozwiązań – ćwicz zmienianie mentalnych biegów.
  • Elastyczność myślenia.
  • Ćwiczenia pomagają w budowaniu silnych wzorców nerwowych
  • Zarządzaj swoim czasem.
  • Wyprzedzaj semestr.
  • Cel – zdobycie dobrego zawodu.
  • Rób i czytaj zadania domowe.
  • Przeglądaj swoje dokładne notatki z wykładów.
  • 1 godzina wykładu – to dwie godziny czytania !
  • Zadawanie pytań prowadzącemu [założenie: na temat] to trzy godziny czytania.
  • Odrabiaj zadania domowe i ćwicz testy.
  • Zapobiegaj odkładaniu na później.
  • SIŁA WOLI.
  • Obawa przed wykonaniem zadania.
  • Niewielkie zwycięstwo jest nagrodą.
  • Małe kroki mogą cię daleko zaprowadzić.
  • Szukaj dobrych rad, słuchaj dobrych rad.
  • Wspólna wiedza ma się przysłużyć.
  • Siła nawyku.
  • Nawyk – wejście mózgu w domyślny tryb zombie, ale pozwala oszczędzać energię, uwalnia umysł od myślenia, każe zajmować się czymś innym.
  • Zombie – nieświadome wykonywanie czynności.
  • Nawyk – ma cztery elementy – sygnał, czynnik, który wprowadza cię w tryb zombie, nasza reakcja ma na niego znaczenie; rutyna, destrukcyjne, sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem; nagroda, korzyść, przyjemność, rezygnacja z koncentracji; wiara, zmień przekonanie, które wzmacnia zły nawyk, pozwala przetrwać.
  • Zaprzęgaj nawyki na swoją korzyść.
  • Nie uświadamiasz sobie kiedy marnujesz czas.
  • Stopniowo coraz większa przyjemność z czerpania nauki.
  • Plan nie pozwala popaść w rutynę.
  • Technika „Pomodoro” – Francesco Cirillo, budzik nastawiony na 21 minut, technika zarządzania czasem, minutnik w kształcie pomidora, ścigaj się z czasem! Jak pracujesz w małym stresie, poradzisz sobie z dużym!    
  • Duma z niewielkich osiągnięć.
  • Poczucie satysfakcji.
  • „Prywatna gra” – zakład sam ze sobą, pójście do kina, wyjazd do Lwowa.
  • Niewielka pochwała – zaczyna przekształcać nasz mózg.
  • Wyuczona pracowitość.
  • Uczucie produktywności.
  • Umysłowy kontrast – doskonała technika motywacyjna, najgorsza teraźniejszość – pozytywna wizja przyszłości!
  • Stary samochód, śmieciowe jedzenie, długi – a jednak jest nadzieja!
  • Możesz zmienić swoją rzeczywistość.
  • JEDEN ZŁY DZIEŃ MOŻE DOPROWADZIĆ DO WIELU LEPSZYCH.
  • Cel – pozwala utrzymać koncentrację, wyjść z obecnej sytuacji.
  • Zaganiaj zombie do roboty!
  • Koncentruj się na procesie nie na produkcie.
  • Łatwiej żyć w świecie fantazji.
  • Łatwiej ci się zmotywować, gdy widzisz linię mety.
  • Pracuj intensywnie, ale krótko.
  • Lubię pracować w bibliotece, wizualizacja pomaga mi w procesie uczenia się, jeśli widzę innych, którzy się uczą.
  • Naucz się ignorować rozproszenia.
  • Uwielbiam moją niepełnosprawność.
  • Iloraz inteligencji spada, gdy mówimy, – szczególnie przy mądrzejszych.
  • Wielozadaniowość, nieustanne przesadzanie rośliny – wymaga, gorszych ocen, dokonuj pełnych bogatych,  połączeń myślowych.
  • Mocna siła woli nie odczuwać pokus!
  • Porażka może stać się motorem sukcesu.
  • Daj szansę na sukcesy! „Buddy” Orlando Saucedo.
  • Klęska jest ważna dla waszych późniejszych osiągnięć.
  • Stopnie tonie ty, jesteś lepszy. Stopnie mówią, że źle zarządzasz swoim czasem.
  • Złe stopnie nie oznaczają, że jesteś złą osobą!
  • Odkładanie na później zabija sukces.
  • Stale rób niewielkie kroki na przód.
  • Przygotowanie jest matką sukcesu.
  • Kontroluj swoje porażki.
  • Dzięki ćwiczeniom stajemy się lepsi – nie doskonali.
  • Ćwicz wszędzie: w domu, na testach, gdzie chcesz – ale nie na egzaminach!
  • Zdawanie i zakuwanie to nie sukces, ale zabawa.
  • Świętuj swoje porażki!
  • Znajdź pozytywne określenie dla swojej klęski!
  • Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem, porażka zaś największym!
  • Najlepsi uczniowie to ci, ci którzy najlepiej radzą sobie z klęską.
  • Wynalazki rzadko pojawiają się w swojej najdoskonalszej formie.
  • Uświadom sobie, możemy uzyskać większą moc.
  • Otwieraj podszepty swojej rozwijającej się intuicji.
  • Kluczowe procesy rozwiązania.
  • Wykonuj aktywne powtórki.
  • Generowanie – aktywne przypominanie sobie.
  • Umysł odczuwa dezorientację.
  • Przypominanie sobie jest najlepsza forma świadomego ćwiczenia
  • Szachista – czarodziej, pamięta układy na szachownicy.
  • Skup się na konkretnym zagadnieniu.
  • Przypominaj sobie rzeczy aktywnie, nie biernie.
  • SPRAWDZIAN TO SKUTECZNA TECHNIKA UCZENIA SIĘ.
  • Inspiracja – droga do sukcesu.
  • Staraj się dostrzec coś dobrego w każdym nauczycielu.
  • Inspiracja w ludziach.
  • PISANIE JEST PODSTAWĄ UCZENIA SIĘ.
  • Coś musi zakwitnąć w naszym wnętrzu.
  • Narzędzia, wskazówki, sztuczki.
  • Stosuj najlepsze podstępy.
  • Myśl – to pozwala osiągnąć najlepsze wyniki.
  • Medytacja – pozwala ignorować rozproszenie myśli.
  • Zwolennik filozofii NEW AGE.
  • Odpowiednie nastawienie swojego umysłu.
  • Wolno zwlekać z robotą, ALE NIE UŻYWAJ KOMPA, DOPÓKI JEJ NIE ZROBISZ.
  • Zanim odłożysz, zrób te co umiesz!
  • Weź kartkę i włóż ją do kieszeni – zrób to! I to.
  • Pozornie się obijaj.
  • Eksperymenty na sobie doskonale się sprawdzają w przypadku weryfikacji nowych idei.
  • Dostrzegaj nieoczekiwane zmiany.
  • Nawyk samo dyscypliny.
  • Zaprogramuj swojego wewnętrznego stróża.
  • Izolacja, czy praca w grupie?
  • Oddzielaj się od bodźców, które cię rozpraszają.
  • Pisz listę kluczowych działań.
  • Szczęśliwy zombie ma listę do zrobienia.
  • „Połknij żabę z rana” to co najtrudniejsze zrób rano.
  • Opracuj system, który będzie dobry dla ciebie.
  • Ci co zaplanują wolny czas, mają lepsze wyniki w pracy.
  • Samo planowanie zwiększa sukces.
  • Nieprawda brzmi świetnie!
  • Uwierz swoim własnym oczom.
  • Wyznaczaj sobie rozsądne cele.
  • Nieprzewidywalne okoliczności.
  • Bądź w miejscu – gdzie nie ma wielu rozproszeń.
  • Podziel zadania – aby utrzymać motywację.
  • Ćwicz matmę – aby zachować bystrość umysłu.
  • Pracuj w krótkich sesjach.
  • Magiczna matematyczna marynata.
  • Aktywna powtórka.
  • Zaczynać jak najszybciej.
  • The Click Moment.
  • Globalny tytan ligowy.
  • Źródło inspiracji tryska w najmniej spodziewanym miejscu.
  • Twórczy przełom.
  • Ważne zawody, w których musimy dać z siebie wszystko.
  • Zryw jest słabszy od rozsądnie ograniczonych porcji.
  • Długa praca – prowadzi do wypalenia.
  • W stresie jasne myślenie jest niemożliwe.
  • Twórz struktury obrazowe.
  • Pracuj pod presją.
  • Gdy nie pracuję odprężam się.
  • Mądre oczekiwanie.
  • Pozornie dobre cechy mogą mieć złe konsekwencje.
  • NIEMOZNOŚĆ DOSTRZEŻENIA DOBRYCH RUCHÓW, ZE WZGLĘDU NA WCZEŚNIEJSZY POMYSŁ.
  • DECYZJE SĄ OPARTE NA POZORACH.
  • Nie pozwól frustracji kontrolować zachowania.
  • W emocjach nie przyspieszaj, prowadzi to do katastrofy.
  • Podejmuj decyzje na chłodno.
  • Myśli szybkie kuszą, prowadzą na manowce!.
  • Idż za swoją pasją.
  • Idź za tym co cię fascynuje, ale po racjonalnych decyzjach.
  • Pasja i rozsadek równocześnie.
  • Chciej być w tym dobry!
  • Unikaj samooszukiwania się.
  • Nie jestem dobry, bo nie mam w tym zamiłowania.
  • Ty jesteś kowalem swojego losu.
  • Pracuj w nowym otoczeniu!
  • Usprawniaj swoją pamięć.
  • Czasem zwyczajni ludzie robią niezwykłe rzeczy.
  • Pamiętaj tylko kluczowe fakty.
  • Łatwo zapamiętywalne obrazy [f=ma – fruwający muła].
  • Śpiewaj, maluj, twórz poezję – zabawne tylko.
  • Pamięć – głębokie przyswojenie.
  • Nie poddawaj się po prostu ćwicz!
  • Stwórz [wyrazistą, jasną] metaforę, analogię .
  • Im bliżej mety, tym wolniej biegnie – granice.
  • Udawaj, że Ty jesteś pojęciem.
  • Ucz się przed snem, przyśni ci się to, czego się uczysz.
  • Blokada – patrzenie na problem z niewłaściwej strony.
  • Metafory pozwalają scementować ideę.
  • Umiejętność zobaczenia czegoś w wyobraźni.
  • Idea musi być łatwa do zapamiętania i należy ją powtarzać.
  • Wypadek naturalne procesy metaboliczne wymazują ślady neuronowe z pamięci.
  • Pamiętaj jednostki. [Weber]
  • Słuchowe haczyki dla nowej wiedzy.
  • Pamięć może ulec uszkodzeniu.
  • Twórz grupy znaczące.
  • Pamiętaj zdania – aby pamiętać pojęcia!
  • Stasuj mnemotechnikę [łódka płynie, Księżyc świeci, trójgraniasty groszek leci, na trapezie, trapeziku wisi główka na haczyku] jak zapamiętać kości nadgarstka.
  • Wartość dobrej opowieści.
  • Pamięć mięśniowa.
  • Pisanie ręczne utrwala pamięć w umyśle.
  • Mów do siebie! – najlepsze narzędzie uczenia się.
  • Jeśli chcesz usprawnić pamięć biegaj, graj, pływaj,
  • Stawaj się ekspertem w swojej dziedzinie.
  • Zapamiętaj dawkowanie leków.
  • Naucz się doceniać swój talent.
  • Osiągaj intuicyjne zrozumienie.
  • Wymagana sekwencja ruchów.
  • Matematyka, jak i szachy, nie są sportem dla widzów!
  • Mistrzowie szachowi, muszą podejmować decyzje bardzo szybko [piloci myśliwców].
  • Głęboko zakorzeniony repertuar brył.
  • Nadmierne przestrzeganie zasad.
  • Przestrzeganie zasad – więcej niż skuteczność.
  • Nie zazdrość geniuszom.
  • Mistrzowie szachowi nie wykuwają swoich struktur w ostatniej chwili.
  • Wyprzedzaj uderzenie.
  • Nadmierne rozmyślanie prowadzi do blokady.
  • Idea – pozwala wpadać na nowy pomysł.
  • Moce intelektualne nie są tak oczywiste.
  • Prostsze rozwiązanie.
  • Geniusze często wypadają z gry.
  • Witaj w klubie ludzi kreatywnych.
  • To co umiesz, przekształć w nowe twórcze kombinacje.
  • Kora czucia – jest źródłem marzeń i twórczych pomysłów.
  • Obracaj wiedzę, którą masz – dokonasz twórczego przełomu.
  • Szachy – bastion intelektualistów.
  • Rozwijaj swój talent przez ćwiczenia.
  • Zdolni są prześladowani w szkole, więc uczą się ukrywać swój talent.
  • „Syndrom oszusta”.
  • Gdy jedne drzwi się zamykają, inne się otwierają.
  • Są tylko dwa sposoby, aby przeżyć swoje życie: jeden – by niczego nie uważać za cud, i drugi – wszystko jest cudem.
  • Gorszy wynik – ale twórczo pracują pod presją.
  • Pozwól na odprężenie i marzenia.
  • Zbyt intensywne skupienie – nie pozwala znaleźć rozwiązania.
  • Od tępaka do gwiazdy.
  • Matematyka pozwala zrozumieć jak działa ludzkie ciało, produkuje kolejne generacje samochodów, wysyła rakiety w kosmos, …
  • Rzeźbij swój umysł – każdy to może zrobić.
  • Zapewnij potrzebną dyscyplinę.
  • Cnota mniej bystrych – wytrwałość.
  • Umiejętność przyznania się do błędów.
  • Formułuj zamiary.
  • Praca tworzy talent.
  • Zmień sposób myślenia.
  • Nie mam szybkości, pewności, jasności w wyrażaniu myśli słowami.
  • Skromne zdolności pojmowania.
  • Szybkość to jasność, pamięć za zdolność, podporządkowanie za słuszność.
  • Rysunek ujmuje syntetyczną istotę rzeczy
  • Synteza – abstrakcja, bryła – istota rzeczy.
  • Abstrahowanie – przenoszenie jednych idei w inne obszary.
  • Wielka muzyka, poezja, sztuka – potrafią być zniewalające.
  • Mózg dojrzewa różnie w czasie.
  • Niezależnie czym się zajmujesz zachowaj ostry umysł.
  • Poezja równań.
  • Matematyka poezja umysłu, poezja – matematyka serca.
  • Jak intelektualista to zarozumialec.
  • Myśl obrazami najpierw, potem słowami.
  • Geometria prowadzi tam gdzie inni zawodzą.
  • Geometria: Talesa, Pitagorasa, Platona, Hiparcha, Snelliusa, Kartezjusza [w układzie OXY], Newtona, Carnota, Łobaczewskiego, Riemana, Monge’a [wykreślna], Mandelbrota [fraktale],…
  • Subtelne zmiany wpływają na świat.
  • W równaniach ukryte są znaczenia.
  • Ucz się ukrytych przekazów.
  • W martwych symbolach jest ukryta treść.
  • Matematyk w pewnym stopniu jest poetą [Waierstras].
  • Przyspieszenie – rozpęd.
  • Praca – dostarczenie energii.
  • Upraszczaj i personalizuj.
  • Charles Sherrington – wprowadził pojęcie synapsy.
  • Tchnij życie w swoją pracę.
  • Einstein wyobraził sobie, że jest fotonem.
  • Transpozon – przeskakujący gen.
  • Nadaj osobowość przedmiotowi, którym się zajmujesz.
  • Ćwicz się w prostych wyjaśnieniach – technika Feynmana.
  • Uchwycić istotę rzeczy.
  • Jak najlepiej opisać dane pojęcie.
  • Transfer – stosowanie tego czego się nauczyłeś, w nowym kontekście, przeniesienie do nowego znaczenia.
  • Księgowość, przedsiębiorczość, inżynieria, ekonomia, medycyna, informatyka, …
  • Nie izoluj matematyki od innych dziedzin życia.
  • Czasowniki można koniugować.
  • Gdzie mi się to przyda? Odwrotnie powiedz, gdzie ci się nie przyda.
  • Kiedyś, będziesz uczyć się mniej, …
  • TRANSFER IDEI DZIAŁA.
  • Robienie wielu rzeczy oznacza, że nie badasz dogłębnie.
  • Renesansowe uczenie się.
  • Wartość ma tylko to, czego się uczysz sam.
  • Wytrwałość jest ważniejsza od inteligencji.
  • Fascynujące zagadnienia.
  • W naukach ścisłych wielu musi znaleźć własną drogę.
  • Przed odkryciami, musi płynąć wiele teorii fałszywych.
  • „O wykorzystaniu energii”.
  • Lepiej być ateistą, niż prowadzić podwójne życie [nie ma ateizmu, nie ma podwójnego życia].
  • MISALA – szalony.
  • Zrozumieć uzależnienie.
  • Nietradycyjne metody nauki
  • Zdradzaj pochodzenie każdego odkrycia.
  • Weź odpowiedzialność za swoje uczenie się.
  • Wartość dobrych nauczycieli.
  • Pokonuj onieśmielenie.
  • Zmuszaj do zadawania pytań.
  • Doceniaj  ludzi, którzy cię prowadzą.
  • „Syndrom natrętnego”.
  • Tylko wielcy nauczyciele sprawiają, że materiał jest prosty.
  • Zawsze oglądaj materiał z innej perspektywy.
  • Zawsze się znajdzie ktoś – kto podważy twój wysiłek, sukces,..
  • Wolniejszy sposób myślenia pozwala dostrzegać subtelności. Którzy nie zauważają inni.
  • Porażka, to lepszy nauczyciel niż sukces.
  • Empatia nie ma samych dobrych skutków.
  • Nie miej większej skłonności do rywalizacji niż współpracy.
  • Bądź dumny z tego kim jesteś.
  • Samodzielna nauka poprawia niezależność myślenia.
  • Jeśli nie rozumiesz nie wpadaj w rozpacz.
  • Dystansuj się od negatywizmu.
  • Nudna liczba Hardy’ego 1729 [najmniejsza liczba, którą możesz wyrazić jako sumę dwóch sześcianów, na dwa różne sposoby].
  • Odnoś sukces w zupełnie odmiennej kulturze.
  • Unikaj nadmiernej pewności siebie.
  • Siła tylko w pracy zespołowej.
  • Lubię żarty.
  • Nagłe olśnienie.
  • Adwokat diabła kwestionuje zastany stan rzeczy.
  • Ryzyko dogmatyzmu i sztywności
  • Trzymaj się kurczowo tego co wymyśliłeś.
  • „Bingo równań”.
  • Nie oszukuj samego siebie.
  • Wartość burzy mózgów.
  • Odpoczywaj w towarzystwie Wielkich.
  • Czasami nie wystarczy nam pomoc własnego umysłu.
  • Każdy z nas ma jakąś słabość, ślepy punkt, błąd,- zwłaszcza, że jestem jego źródłem.
  • Ucz się z przyjacielem.
  • Dostęp do najświeższych idei.
  • Sukces na rynku pracy.
  • Zdolny do agresywnej krytyki wolnej od osądów.
  • „Bezpieczne środowisko” zabija kreatywne i konstrukcyjne myślenie.
  • Nauka w grupie może być skuteczna, ale nie jako spotkanie towarzyskie.
  • Trzymaj się tematu.
  • Genialne interakcje międzyludzkie.
  • Najpierw myśl, potem licz.
  • Równanie – mówi jak działa świat fizyczny.
  • Jakościowe pojęcie treści równania.
  • Sprawdzaj zadanie.
  • Jednostki – o twoi przyjaciele.
  • Nauczyciel – motywuje do osiągnięcia doskonałości.
  • Sprawdzian – to przedłużenie twojego sposobu uczenia się.
  • Trudny jest tylko początek, reszta to już z górki.
  • Dobre martwienie się daje motywację, złe marnuje naszą energię.
  • Zafiksował się na błędnym wykonaniu.
  • Uwolnij się od stresu, pomaga osiągać cel.
  • Zawsze trzeba mieć plan B.
  • Kortyzol – pocenie się dłoni.
  • Skup się na swoim oddechu.
  • Tylko dzięki ćwiczeniom osiągniesz trwały efekt.
  • Uważność – pozwala odróżniać myśli.
  • Techniki sprzeczne z intuicją.
  • Zapobiegaj uczuciu pustki w głowie.
  • Praca nad twoim nastawieniem!
  • Przerywaj pracę – jeśli łapiesz tylko nie pozytywne myśli.
  • Trzymaj stres pod kontrolą.
  • Feynman – kasiarz, otwierał w kilka sekund każdy szyfr.
  • Cierpliwość – świadome wykorzystanie mocnych stron własnego umysłu.
  • Wytrwałość jest kluczem do sukcesu w każdej dziedzinie.
  • Wykorzystuj mocne strony uczenia się, do realizacji swoich marzeń.
  • Ślusarz – zna domyśle ustawienia producenta!
  • Dziesięć zasad dobrego uczenia się: 1. Używaj pamięci – generuj idee ze swojego wnętrza. 2. Sprawdzaj swoją wiedzę 3 Zbrylaj zadania.4 Stosuj odraczane powtórki. 5 Wykorzystuj różne techniki rozwiązywania zadań 6 Rób sobie przerwy 7. Szukaj prostych analogii 8. Skup się 9. Zaczynaj od najtrudniejszych zadań 10. Stosuj umysłowy kontrast.
  • Geometria – droga frustracji.
  • Odrabianie zadań domowych – to forma tortur.
  • Stań się w tym dobry, wszystko zależy od ciebie!
  • Zmieniaj swoją formę wewnętrzną.
  • Dominuj nad jądrem świadomości.
  • Myślenie wertykalne i lateralne.
  • Wszedł do „marszu śmierci” w matematyce, powoduje on duży odsiew studentów z nauk ścisłych.
  • Poczuj najistotniejsze aspekty.
  • Nieodłączna złożoność procesów kodowania i odkodowywania.
  • Uczenie indeksacyjne.
  • Znalezienie treści zakodowanego komunikatu.
  • Równanie – przekaz zakodowany i musimy znaleźć klucz, aby złamać ten kod.
  • Obwinianie ewolucji.
  • Przeczytaj, podejmuj decyzję, podążaj w kierunku, choćby się waliło i paliło.
  • Funkcjonalna reorganizacja wymaga czasu.
  • Nie ma żadnego konfliktu pomiędzy uczeniem się pojęć a kreatywnością.
  • Los uśmiecha się nie do tych, którzy tego pragną, lecz do tych którzy na to zasługują!
  • Na polu obserwacji szczęście sprzyja przygotowanym.
  • Fortunata audates iuva [szczęście sprzyja odważnym].
  • Kto się ośmieli, ten wygra.
  • Rozwój biegłości.
  • Nie brakuje nam sposobów do ochrony przed zagrożeniem.